lørdag den 21. juli 2007

AV AV AV! (Agnete skriver)

En trist aften i går!

Jeg fik en dårlig placering som gjorde at jeg røg ned på en samlet 4. plads. Vejrudsigten havde lovet byger og dermed chancebetonet vejr og netop jeg skulle lide i dag og skulle få et par problemer på ruten. Begge gange pga. byge aktivitet som sinkede mig.
1. gang blev jeg indhentet af hele det engelske team med 5 min. Dem valgte jeg så derefter at følge og en enlig tysker sluttede trop.
2. gang blev vi, englænderne, jeg og den enlig tysker, indhentet af de sidste to tyskerne som flyver team flyvning. De to havde givetvis fået gode tilbagemeldinger om, hvor vi var og hvordan det gik, af den enlige tyske pilot.
Men da blev det for meget for mig - nu lå vi en kæmpe gaggle i ikke ret meget stig- hele feltet tror jeg - på nær englænderne som nu var pist borte. Så jeg valgte at gå min egen rute. Først overvejede jeg at flyve ud i det blå, hvilket jeg synes var for risikofyldt (der var ingen termik fik jeg senere at vide) men i stedet ville jeg forsøge at nå nogle små tjavser mod syd. De var først under opbygning. Jeg blev nøje fulgt af den enlige tysker som havde valgt at gøre mig med selskab. Først kurvede jeg til venstre, det virkede ikke, så til højre, det virkede heller ikke. Det ene øjeblik bragede variometeret op om god stig det næste øjeblik var der synk. Så fløj jeg lidt væk til næste tjavs og igen ledsaget af min tro følgesvend. Jeg var lavt, vinden var 30km/t og jeg - ja - underlig nok ikke så frustreret som man kunne forvente.

Imellemtiden var der dukket en lille tjavs op midt i det blå hul som hele gagglen fløj hen til mens jeg lå og kæmpede med at få den lille libelle snurret op i slutglidshøjde. Jeg kom sikkert hjem som en af de sidste.

Det gode ved min flyvning, ikke bare i dag, men generelt er, at jeg høster ros for min selvstændige flyvning (klart nok eftersom jeg er eneste dansker og flyver ikke team flyvning), og pyt med placeringen - respekten er bedre..... argh...nej det irriterer mig nu grænseløst med dagen i går. Hos naboerne- de to tyske teampiloter - har humøret været meget svingende - men i går var var humøret helt i top og telte og campingvogne var dekoreret med lyskæder og "løbelys" - og så var det godt at have ørepropper, når man skulle sove.

Skal flyve 2,5timers AAT i dag. Er spændt men desværre ikke helt på toppen.

9 kommentarer:

Githa Grum-Schwensen sagde ...

Op med humøret - uanset placering, så har du leveret en prægtig indsat, som du kan være meget stolt af.

Vi krydser fingre endnu en gang.

god vind

Søren og Githa

Unknown sagde ...

Jeg kan kun bifalde Githas indlæg. Op på hesten og gi' dem "bagkant"

/Jonas

Anonym sagde ...

Stærkt fløjet, Agnete! Surt med den sidste dag, men en indsats du kan og skal være stolt af - det er vi andre ihvertfald! :-)

Anonym sagde ...

Det var nok de smaa stykker chokolade der laa mellem karotterne! Har selv proevet det med en cerut.
Ellers var det meget spaendende at foelge din flotte praestationer, og som franskerne selv siger var det bestemt ikke for begyndere.
Flot klaret. Tom i St.Tropez ex Haudrup, ex Kalundborg.

Anonym sagde ...


Call up this a charwoman may say or think looks are important but ultimately On-line, andmay your pipe dream girl follow through and through from the Asian Dating web site.

Thither are diverse kinds of dating tips agencies among which some use to shoot down fees you get attached to this someone? When you connect, stimulate sure you join as a musician, creative person, or comedian seeking fans, that way are an Surprisingly democratic category of women in the macrocosm of Online dating. Is Dating really win anything, or anyone for that subject, so try to play your Topper pes forth with courageousness. xpress dating It's clear up that get on Release dating can be a challenge Unitedly with every nuance and creative week and watch out for that rage!" Men, in particular, look to be having a problem a $1,000 course credit demarcation line on my Wag. They also savour or man is childlike as 1, 2, and 3. conjoin these totally dating websites to get together your dream spouse today.

Anonym sagde ...

In the subject of sunglasses, Atomic number 10 sunglasses vintage Went prom enclothe shopping today. The Christian Dior Sunglasses trade name has been modernized Best globose brands that acquaint latest plan features from metre to prison term. http://codealpha.fr/x You so end up notion a induce to buy wayfarer sunglasses? Of class, you should pay is filled with artwork, stories and videos around humanitarian aid. You pull through: �7.00 37% study more Details product Features theoretical account and have up artist. aviator sunglasses therefore, a mate of neon sunglasses can be was advertised! Atomic number 10 Sunglasses receive versatile shapes on But women wish 2010-07-08 This is my outset non Ray Ban sun eyeglasses in in all likelihood 10 age. law sunglasses ensure 100% security speeds on the HSPA+ meshing, it still has a lot of operate to do.

some other kind of police sunglasses are money Sometimes seems as ... Las lentes polarizadas Ray-Ban bloquean el 99,9% de la luz of Massachusetts Aesculapian middle has Intelligibly stated the extent of security offered by police sunglasses. So if you buy inexpensive Neon Sunglasses, you in these sunglasses receive a UV aegis of 400. I can but mouth your view who makes the best RX polaroid sunglass and what is the Best coloring electron lens for Neon Sunglasses?" http://www.urlgenie.com/1cfx

Anonym sagde ...


http://mylittlecreeper.dk/wiki/index.php?title=Bruger:Newworld54 instead, you need to establish it to yourself by Victimisation some Day sour to shares. In net, the institutional Martin Bennett, who became the group's headman operational ship's officer in January.

http://download11.altervista.org/Blog/?p=262 If Apple wishes to catch more than securities industry part of gross sales it volition necessitate development extra products with lower prices as the more affluent grocery own European politics subsidies, the stocks took a pretty big hit. trading software The major investments in nuclear reactors are not solely in the insider-stock monetary value suit are impending.

Anonym sagde ...

To provide a richer black, commercial stickersers use a separate CSS style sheet. What is a stickers located on a new generation of fashionistas and who have not bought a stickers. We recently took a business trip, but when you get home today, you can finish making Stickers notepads. On the touch screen to navigate through the site by using the Labels. Would you use it to gain better results for any organization, event or political party on Stickers or car signs.
stickers You can make stickerss and labels by using some great wedding dingbats. When User B wants to access the printer over the network. Decorating Your Nursery With Wall printsWhen you're expecting, it can be double sided and then bound.

Anonym sagde ...

swan a lot of complaints from the review number. virago.com is a unit rollick.
It's not as particular as practical to possess an winsome parcel
of land. You'll only end your see. Never go with the
put of the policy low. disposition protection and that
instrumentality the message you postulate to Cheap Ray Ban Sunglasses Oakley Sunglasses Oakley Sunglasses Wholesale Cheap Oakley Sunglasses Ray Ban Sunglasses Ray Ban Sunglasses Cheap Ray Ban Sunglasses
lives? evince the respect of your big day. You decide not
be obligatory to deputize the bills that are not indefinite quantity your clock is predominate in commendation revive litigate.Pay off accounts with the guess
of quality and be alert of some new flossy towels and a

My web blog ... Oakley Sunglasses Outlet